Tot ziens Rev’it. Welkom Klim Badlands.

Beu was ik mijn motorpak. Vooral de jas, een Rev’it Sand 2. Vier jaar deed hij dienst en waterdichtheid was z’n grootste pijnpunt. Het eerste jaar ging alles goed, maar daarna was het van dat: nattigheid. Niet onmiddellijk echte lekken, maar de buitenjas slorpte zoveel water op dat ik na lange regenritten toch met vochtige onderarmen afstapte. Uiteindelijk begaf de regenlaag het helemaal. Gevolg: een uurtje door een flinke regenbui en hals, onderarmen en bovenkant van de borst hielden het niet droog. Serieus vervelend. Zeker als je ’s morgens in een jas moet kruipen die nog doorweekte mouwen en een muffe geur heeft van de dag voordien.

Een Rev’it Sand 2 broek heb ik ook gehad. Z’n regenlaag was gewoon niet tegen intens gebruik bestand. Na een paar natte piemels, waarbij Rev’it me telkens – de garantieregels proper nalevend – een nieuwe regenlaag bezorgde, kwam er een Neptune motorbroek in de plaats. Eindelijk Goretex! En gedaan natte piemels!

Die aflatende waterdichtheid deed m’n Rev’it pak dus de das om, maar verder heb ik eigenlijk geen klachten. De pasvorm is goed en kan je makkelijk bijstellen, de ritsen en velcro weten het vol te houden, er zijn voldoende zakken, en ’s zomers heb je genoeg ventilatiemogelijkheden. Wat ik wel geleerd heb: dat lichtgrijs wordt smerig en een wasbeurt kan daar niks aan verhelpen. En het muffe geurtje na een doorweekte regenspits krijg je er ook moeilijk uit.

Voor mijn volgende motorpak had ik dus een paar vereisten:

  • Goretex (en liefst geen Goretex regenlaag onder een buitenlaag, maar een met Goretex gelamineerde buitenlaag)
  • Volledig zwart
  • Als het even kan een geïntegreerde rugprotector (bespaart me gedoe met m’n aparte Alpinestars backprotector)

Dat ik hiermee in een hogere prijscategorie zou belanden, had ik ervoor over. Na wat rondkijken en -horen, kocht ik de Klim Badlands jas en broek. Een motorpak dat al veel lovende reviews kreeg, maar ook een stevig prijskaartje. Sommige mensen geven minder uit aan een motor. Ik heb dus getwijfeld of ik zo’n grote investering wou doen, maar m’n motorgebruik rechtvaardigt deze uitgave wel.

Voor wie de Klim Badlands niet kent, er zijn erg veel features. Een greep:

  • Drielaags gelamineerde Goretex Pro buitenlaag
  • Gebruik van Armacor, Superfabric en Cordura
  • D3O protectoren (knieën, heupen, ellebogen, schouders, borst én rug)
  • Voorziening op de rug voor een waterreservoir
  • Waterdichte YKK ritsen
  • Veel zakken
  • Veel ventilatiemogelijkheden

Gedetailleerder? Check de video:

En het Rev’it pak, gaat dat de vuilbak in? Nee hoor, dat mag nog mee tijdens de echt vettige offroadtochten.

Advertenties

4 thoughts on “Tot ziens Rev’it. Welkom Klim Badlands.

    • Klim vind je in België bij Moto Adventure Store: http://www.motoadventurestore.be/ Heeft een shop in Kerksken (Oost-Vlaanderen).

      Vlakbij Aken (Duitsland) kan je ook terecht bij FC Moto. Daar is het wel handig als je vooraf online reserveert, want in de winkel hebben ze zelden veel Klim op voorraad. Je kan via de site maximaal 10 artikels reserveren. Je kan dan gaan passen en alles wat je niet bevalt, hoef je niet te betalen.

      Bestellen op klim.com kan ook. Wordt verzonden vanuit NL.

  1. Pingback: Ardennen Challenge Gear Check | Jean Le Motard

  2. Pingback: Test: Klim Badlands motorpak | Jean Le Motard

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.