Rev’it Sand 2: weer zonder lekken

Over m’n kledij had ik het hier nog niet gehad, maar nu heb ik een reden: een lek in mijn broek.

Ik heb een Rev’it Sand 2 broek. Da’s zo’n broek met drie lagen: buitenlaag (protectie, reflectie, zakken), regenlaag en warmtelaag. Gekocht in april 2013 en eigenlijk altijd content van geweest. De warmtelaag nog nooit gebruikt, want zo koud had ik het nooit. De regenlaag deed dat perfect, geen druppel binnen gehad.

Tot in oktober. Twee keer door zware regen gereden, één keer een klein uurtje, de andere keer een goed half uur. Voelen dat je kruis begint af te koelen en dat weet je genoeg: we zitten met een lek.

Erg vervelend. Te meer omdat de broek verkocht wordt als waterdicht.

Nu had ik al gelezen dat het kruis de zwakke plek is van de meeste regenbroeken, en Rev’it zou dan weer niet hét topmerk zijn als het op waterdichtheid aan komt. Maar een half jaar na aankoop al beginnen lekken … terug naar de winkel ermee.

Vorige week vrijdag dus. Bij Eko in Kontich. Vriendelijk geholpen, direct het voorstel gekregen om de regenlaag te vervangen door een nieuwe. Moest wel besteld worden.

Dinsdagochtend al een sms:

De regenlaag vandaag gaan oppikken. Zien of deze het beter doet dan de vorige.

PS: Ik heb ook de Rev’it Sand 2 jas, en die heeft nog geen druppel binnen gelaten. Hopen dat het zo blijft!

UPDATE 2/2104

De regenlaag heeft het nogmaals begeven. Dat betekent dus dat de broek het maar een maand of 4-5 uithoudt. Weer probleemloos een nieuwe regenlaag gekregen bij Eko. Tot over een paar maanden?

UPDATE 7/2014

Zoals voorspeld heeft de regenlaag het weer opgegeven. Deze keer 5 maanden ipv 4. Misschien dat het droge voorjaar er voor iets tussenzit?

UPDATE 1/2015

’t Is weer van dat en deze keer heb ik er genoeg van. Gelukkig doet Rev’it een mooi gebaar.

4 thoughts on “Rev’it Sand 2: weer zonder lekken

  1. Pingback: Motorkleding: review na 1 jaar in gebruik | Jean Le Motard

  2. Pingback: Nieuwe broek: Rev’it Neptune GTX | Jean Le Motard

  3. Pingback: Dagje offroad: Endurofun Lenterit 2014 | Jean Le Motard

  4. Pingback: Tot ziens Rev’it. Welkom Klim Badlands. | Jean Le Motard

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.